This browser is currently not supported. Please use a browser like Google Chrome
X

faq

godt at vide
Solcreme

Du må gerne medbringe solcreme på Tinderbox, hvis den er på tube, med pumpe eller med spray uden tryk.

Solcreme på trykflasker må ikke medbringes.

Billeder på Tinderbox

Der bliver taget billeder på Tinderbox, som kan blive brugt i markedsføringsøjemed.

Hvis et billede af dig bliver brugt, kan du til enhver tid anmode om, at det bliver slettet. Ved spørgsmål kontakt info@tinderbox.dk.

Se yderligere informationer om vores datapolitik her.

Printvenligt program

Hvis du ønsker at printe programmet for Tinderbox 2018, kan du finde det her sammen med kortet over pladsen.

 

Hittegods

Har du mistet noget på Tinderbox, som bliver indleveret til hittegods, så skal vi nok gøre alt for at passe godt på det.

Under Tinderbox skal alt hittegods indleveres/afhentes i Informationen placeret foran hovedindgangen. Umiddelbart efter festivalen kan hittegods findes ved ProduktionsCheck-In som kan findes HER. Her kan det hentes indtil tirsdag d. 3. juli kl. ca. 12:00.

Efter d. 3. juli ryger det hele til Fyns Politis Hittegodskontor i Odense. Alt i form af beklædning udleveres, efter tirsdag d. 10. juli, til almennyttige eller velgørende formål.

Praktikant på Tinderbox

Vi søger skarpe praktikanter to gange om året – til foråret og til efteråret. Vi rekrutterer praktikanter til vores marketing og vores frivillighedsafdeling.

Praktisk info:
* Forårsperiode: Februar – juli
* Efterårsperiode: September – december
* Du skal være i gang med en videregående uddannelse
* Tid: Det er 30 timer om ugen
* Ulønnet, men med betalt frokostordning
* Sted: Aarhus C

Børn & unge

Børn og unge er meget velkomne på Tinderbox, og er man under 12 år, er det gratis at komme ind ifølge med en betalende voksen.

Der findes ikke særlige børne-/ungdomsbilletter, så er man fyldt 12 år, skal man købe en billet.

Af sikkerhedsmæssige årsager skal børn og unge under 15 år være ifølge med en voksen, og vi anbefaler ikke at have børn med på festivalen efter kl 20.00.

Kontakt os

Kontakt os på:

info@tinderbox.dk

eller på

Tlf: +45 70 20 26 22

 

Garderobe

På Tinderbox er der en bemandet garderobe foran indgangen, med plads til overtøj, tasker osv. Prisen er 40 kr.

Der vil ikke være plads til opbevaring af større genstande såsom kufferter og lignende. Al brug af garderobe er på eget ansvar.

AUDIO & FOTO

Det er ikke tilladt at medbringe båndoptagere, videokamera, spejlreflekskameraer samt professionelt fotoudstyr. Lydfilm og videooptagelse er ikke tilladt. Dog må du gerne medbringe små digitale videokameraer (lommestørrelse) og mobiltelefoner på pladsen uden forudgående tilladelse.

Det er forbudt at tage billeder af artisterne, bede om en autograf eller på anden måde kontakte dem. Det er vigtigt, at vi alle respekterer artisternes privatliv.

Kontantfri festival

Hvilke betalingsformer er gyldige på Tinderbox?

Betalingskort modtages i alle salgsboder. Det er ikke muligt at betale med kontanter i boderne, men i værdikortboderne er det muligt at få sat kontanter ind på et værdikort, som kan bruges i alle boder.

Følgende betalingskort kan anvendes i alle salgsboder:

– Dankort
– Mastercard
– Maestro
– Visa
– Visa Electron
– Udenlandsk Visa
– American Express
– Eurocard
– CUP
– JCB International

Jeg har ikke noget betalingskort og bruger altid kontanter – hvad gør jeg?

Vi modtager selvfølgelig dine kontanter på pladsen. I vores værdikortboder kan du henvende dig med kontanter og få dem indsat på et værdikort, som du kan anvende overalt på pladsen.

Hvis du bruger alle pengene på dit værdikort, kan du henvende dig i værdikortboderne for at få det fyldt op.

Depositum på værdikortet

Når du omveksler kontanter til et værdikort opkræves et depositum på kr. 100. Depositum returneres i værdikortboden, når du afleverer dit værdikort for at få din eventuelle restsaldo retur – eller når du afleverer dit tomme værdikort i værdikortboden. Vær opmærksom på, at vi ikke refunderer kontanter i værdikortboden. Restsaldo og depositum tilbagebetales kun til et betalingskort.

OBS. Hvis du tømmer dit værdikort, skal du IKKE aflevere det i den bod, du er i, da du så vil miste dit depositum. Du kan kun få dit depositum tilbage, hvis værdikortet returneres i en værdikortbod.

Fotografer dit værdikort

Når du modtager dit værdikort, skal du fotografere det, så det 10-cifrede nummer på kortet kan læses. Billedet har du brug for, hvis du taber dit værdikort, og du har brug for det, hvis du ønsker eventuel restsaldo overført via bankoverførsel efter festivalen (procedure beskrives nærmere under afsnit om restsaldo).

Kan jeg betale med MobilePay i jeres barer og boder?

Du kan ikke benytte MobilePay i vores barer og boder, men i vores værdikortbod kan du benytte MobilePay til at købe et værdikort.

Hvordan får jeg min restsaldo på værdikortet retur?

Til enhver tid kan du gå i en værdikortbod og få din restsaldo overført til dit betalingskort. Du får samtidig dit depositum retur.

Vær opmærksom på, at der ikke tilbagebetales kontanter fra værdikortboderne, ligesom det ikke er muligt at tilbagebetale via MobilePay.

Hvis du ikke har et betalingskort, skal du kontakte vaerdikort@tinderbox.dk og sende billedet af dit værdikort samt dine kontooplysninger, hvorefter din restsaldo returneres. Der opkræves et administrationsgebyr på kr. 100, hvis du ønsker din restsaldo overført via bankoverførsel. Gebyret modregnes i dit depositum.

Hvis der er en resterende saldo på dit værdikort, og vaerdikort@tinderbox.dk ikke er kontaktet før d. 31/7-2020, så vil retten til at søge tilgodehavende saldo retur frafalde.

Hvornår er værdikortboderne åbne?

Værdikortboderne følger pladsens åbningstider. Når pladsen lukker ned den sidste dag, vil det være muligt at gå til en værdikortbod uden for pladsen, så du kan få din restsaldo overført, selv efter pladsen er lukket ned.

Også søndag d. 1/7 og mandag d. 2/7 vil du kunne finde en åben værdikortbod på Tinderbox (ved Produktions Check-in) i tidsrummet kl. 12-18. Se lokation her 

Hvad sker der hvis jeg taber mit værdikort?

Når du køber et værdikort i værdikortboden, skal du fotografere det 10-cifrede kortnummer på forsiden af kortet, så du altid har det, hvis du taber kortet. Er uheldet ude, kontakter du straks en værdikortbod, som sørger for at lukke det tabte kort og overføre din restsaldo til et nyt kort.

Hvad gør jeg hvis jeg taber mit betalingskort?

Hvis du taber dit betalingskort, har du mulighed for at købe et værdikort i en værdikortbod, fordi du i værdikortboden har mulighed for at betale med MobilePay.

Mobilnettet virker altid dårligt på en festival!

Vi har stort fokus på mobilnettet, men er også bevidste om, at det af og til bliver hårdt belastet, og det er årsagen til, at vi har valgt ikke at lade vores betalingssystem være afhængigt af mobilnettet.

Betalingssystemet er knyttet op omkring en kablet internetforbindelse og bliver således ikke påvirket, hvis mobilnettet er belastet.

Hvad sker der hvis internettet svigter?

Der vil løbende være udfordringer for internetforbindelsen på en udendørs festivalplads – kabler rives over, strøm svigter eller lignende. I langt de fleste tilfælde er problemet relateret til enkelte barer/boder og ofte til kun enkelte kasseterminaler i barer/boder – og langt de fleste problemer er løst inden for ganske kort tid.

Det påvirker ikke betalingsmulighederne, hvis kasseterminalerne er offline, så det er ikke noget, man som gæst vil mærke til, med mindre man er debetkortholder (se info nedenfor).

Jeg har et debetkort – kan jeg bruge det?  

Debetkort er gyldig betaling i alle vores barer og boder. Såfremt man som debetkortholder møder en kasseterminal, der er offline, vil debetkortet ikke kunne anvendes. Ofte vil offline-situationen være knyttet kun til den enkelte kasseterminal, hvorfor nabo-kasseterminalen med stor sandsynlighed vil kunne gennemføre betalingen. Barens/bodens personale er instrueret i, hvordan det foregår.

Sker det, at samtlige kasseterminaler er offline i en bar eller en bod, vil det ikke være muligt at gennemføre en betaling med debetkort. Vores gæster henvises til værdikortboderne, der kan afhjælpe denne situation.

Hvad sker der hvis Nets har nedbrud?

Af og til sker det, at Nets har nedbrud. Sker det, vil det ikke være muligt at betale med debetkort. Opstår den situation og står det klart, at der er tale om et nedbrud af længere varighed, vil det være muligt for vores debetkortholdere at få udstedt værdikort i værdikortboderne. I værdikortboderne vil det altid være muligt at betale med betalingskort uanset nedbrud hos Nets.

Hvad er kontaktløs betaling?

Bankerne udsteder betalingskort, der kan anvendes som ”kontaktløs betaling”, såfremt dankortterminalen er i stand til at modtage kontaktløs betaling. Sådanne kort er udstyret med en NFC-chip. Du kan tjekke, om dit kort er klar til kontaktløs betaling ved at se efter dette mærke på kortet.

Har dit kort ikke dette mærke, kan du kontakte din bank, hvis du ønsker at være klar til kontaktløs betaling.

På Tinderbox modtager alle dankortterminaler kontaktløs betaling, hvilket betyder, at en betaling gennemføres ved, at du blot holder dit kort over dankortterminalen, såfremt beløbet er under kr. 350. Ved beløb over kr. 350 skal du indtaste din pinkode, og når dit kort har været anvendt kontaktløst 10 gange uden indtastning af pinkode, skal du taste din pinkode uanset beløbets størrelse. Dette er udelukkende for at undgå misbrug, hvis du taber et kort med NFC-chip.

Datapolitik

1. Introduktion
1.1 Denne fortrolighedserklæring er information til dig, fordi Tinderbox ApS indsamler data om dig; jævnfør GDPR-indtrædelse d. 25. maj 2018.

2. Databehandler
2.1 Tinderbox Entertainment ApS, Studsgade 27, Aarhus C, CVR: 36 06 98 48, er databehandler. Det betyder, at vi er ansvarlige for dine personlige data.

3. Formål med indsamling af personoplysninger og retsgrundlag
3.1 Vi sikrer, at dine personlige oplysninger kun indsamles og behandles i overensstemmelse med følgende formål:

(a) For at kunne levere produkter og / eller tjenester bestilt af dig.
(b) Til at kunne svare på dine spørgsmål eller klager.
(c) For at gøre det muligt for dig at deltage i en konkurrence.
(d) At give dig oplysninger om andre produkter og tjenester, vi tilbyder der ligner dem, som du allerede har bestilt eller spurgt om.
(e) At underrette dog om ændringer i vores tjenester/produkter.
(f) For at hjælpe os med at forbedre vores websites, produkter og tjenester.
(g) At lave profiler – i bekræftende fald konsekvenserne af profilering og logikken bag profilering. De interesser, der hentes med hensyn til profilering er for at få en forståelse af kundernes præferencer for at aktivere Tinderbox Entertainment ApS for at tilpasse annonce (r) og dermed give kunderne mere relevante tilbud på varer og tjenesteydelser.

3.2 Vi beholder dine personlige data i 14 måneder, hvorefter de vil blive slettet.

4. Dine rettigheder
4.1 Hvis du har spørgsmål vedrørende vores behandling af dine personlige data, kan du kontakte os ved at bruge kontaktoplysningerne beskrevet nedenfor i afsnit 6.
4.2 Du kan til enhver tid anmode om adgang til dine personlige oplysninger, og er oplysningerne ukorrekte korrigeres, slettes eller ændres disse ved hjælp af kontaktoplysningerne beskrevet nedenfor i afsnit 6. Du kan også anmode om begrænsning, overførsel af data eller trække dit samtykke tilbage.
4.3 Hvis du har nogen klager over vores behandling af dine personlige data, kan du kontakte Datatilsynet

5. Overførsel af personlige data
5.1 Vi kan videregive personoplysninger til tilknyttede eller søsterselskaber, såvel som professionelle rådgivere i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.
5.2 Vores medarbejdere, agenter, forretningspartnere, leverandører kan have Adgang til dine personlige data i et begrænset omfang efter behov for at kunne levere en service til os eller for at gøre dem i stand til at handle på vores vegne i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.
5.3 Vi forbeholder os ret til at bruge eller videregive oplysninger, som det er nødvendigt for at overholde loven, regulering eller juridisk anmodning eller samarbejde med enhver juridisk undersøgelse.

6. Kontaktoplysninger
6.1 Hvis du har nogle spørgsmål om vores datapolitik kan du kontakte os på nedenstående oplysninger:
(a) Tinderbox Entertainment ApS, Studsgade 27, 8000 Aarhus C, CVR: 36 06 98 48
(b) Datatilsynet, Borgergade 28,5, 1300 København K
(c) Mail: datapolitik@tinderbox.dk

Gæstedonation

For andet år i træk har vi i Down The Drain Group og Tinderbox indført en gæstedonation som går ubeskåret til et godt formål.
Det betyder, at man som gæst på Tinderbox 2018 støtter Agger Foundations arbejde for at skabe en bedre hverdag for udsatte børn og unge på Fyn.
Donationen er 250 kr. for en almindelig partout-billet og 500 kr. for en VIP partout-billet, der går ubeskåret til det velgørende arbejde, og der fragår ikke administrationsomkostninger fra donationerne.

BILLETTER OG BILLETPRISER

Se billetsiden for information om billettyper.

Jeg kan ikke finde min billet. Hvad gør jeg?

Vi oplever hvert år, at nogle af vores gæster ikke kan finde e-mail med den festivalbillet de har købt. Så find din billet inden festivalen går i gang, hvis du ikke vil havne i en kø. Hvis du ikke kan finde e-mailen med din Tinderbox-billet, kan du allerede nu kontakte Billetlugens kundesupport på tlf 70 263 267 (billetlugen.dk). Alternativt kan du kontakte kundesupport på pladsen fra torsdag kl. 13 for at få din billet udleveret.

Kan jeg vise min billet på telefonen?

Ja, du kan godt få scannet din billet på telefonen, så længe skærmen er intakt.

Har jeg returret på min billet?

Køb af billetter er ikke omfattet af nogen returret. Du kan derfor ikke få dine penge refunderet. Billetter refunderes kun, hvis et arrangement bliver aflyst. 
For spørgsmål om refundering eller ændring af allerede købte billetter, henviser vi til info@tinderbox.dk.

Der tages forbehold for eventuelle ændringer i musikprogrammet.

Kan jeg forære min billet væk, selvom mit navn står på den?

Hvis din billet er købt igennem Billetlugen, er den ikke personlig, og dermed vil du sagtens kunne forære den væk.

Kan jeg købe min billet fra 3.part?

Vi vil på det kraftigste fraråde, at man bruger sortbørssider som Viagogo, der bevidst sælger billetter til overpris.

Når man køber en billet af en man ikke kender, kan denne i teorien være falsk eller kopieret, hvorfor stregkoden ikke vil virke i indgangen. Man vil derfor blive afvist, og dette kan Tinderbox ikke tage ansvaret for. Vi kan derfor heller ikke verificere eller på anden måde tage stilling til billetter som er købt uofficielt.

Mobilopladning

Hos Volt kan du få udleveret en lommevenlig mobiloplader som giver dig mulighed for, at lade telefonen op imens du nyder festivalen – og når opladeren er tom, kan denne nemt ombyttes til en fuldt opladt enhed i Volt-boden. Med Volt-opladeren er både micro-usb og Lightning kabel inkluderet.

Lige nu kan du forudbestille din Volt-oplader til kampagnepris HER.

Du har derudover mulighed for at få lidt strøm på din mobil i Frivillig Baren, hvor vi har lavet en lille oplader-station. Alt du skal gøre er selv at medbringe et opladerstik. Opladningen er på eget ansvar.

Naboer

Information om Tinderbox 2018.

Hermed får du en kort information om Tinderbox, som afvikles i Tusindårsskoven fra torsdag d. 28. juni til og med lørdag d. 30. juni.

Festivalens åbningstider er dagligt fra kl. 12.30 til 03.00.Der er musik fra en eller flere scener i hele perioden.

Bemærk at der vil forekomme lydprøver onsdag d. 27. juni, også om aftenen. Vi bestræber os på at være færdige med lydprøverne så hurtigt som muligt, dog senest kl. 22.00. Der vil ligeledes forekomme lydprøver i dagene under afviklingen af festivalen. Disse startes tidligst kl. 09.00

Vi forventer op imod 45.000 festivalgæster pr. dag. Disse vil komme gående, cyklende, med shuttlebusser, i taxa eller egen bil. Derfor afspærrer vi af sikkerhedsmæssige og trafikmæssige årsager et stykke af Falen, således at vi undgår trafik direkte i forbindelse med festivalområdet.
Trafikplanerne udarbejdes i samarbejde med Odense Kommune og Fyns Politi.

I forbindelse med opbygningen af festivalen vil der fra ca. 14 dage før forekomme ekstra trafik på Falen. Tilsvarende kan der forekomme en del trafik i forbindelse med nedtagningen som anslås at tage ca. 1 uge.

Fra torsdag d. 28. juni kl. 11.00 til søndag d. 1. juli kl. 04.00 lukkes Falen fra Kløvermosevej til Mågebakken. Det samme gælder for udkørsel på Falen fra Travbanevej. Fra Mågebakken kan man dreje til venstre ad Falen mod Sanderum Kirke og man kan ligeledes køre på Falen fra Dragebakken.

Der vil være standsningsforbud 2-300 meter ned af Dragebakken, Mågebakken og Travbanevej i hele festivalperioden.

På Elsesmindevej vil der fra d. 14. juni kl 08.00 til og med d. 2. juli kl. 23.59 være standsnings- og parkeringsforbud fra Kløvermosevej og til enden af vejen ved Odense Friluftsbad.
Samme del af Elsesmindevej vil ligeledes være spærret for al trafik fra torsdag d. 28. juni kl. 08.00 indtil d. 1. juli kl. 08.00. Beboerkørsel vil naturligvis være tilladt.

Har du et særligt ærinde inden for de afspærrede områder bedes du kontakte undertegnede, så vil jeg være behjælpelig med en løsning.

Vi har som sidste år valgt et lydsystem, som er meget retningsbestemt, og derfor primært vil ramme vores publikum. Vi måler kontinuerligt under hele festivalen, hvor højt vi spiller, så vi sikrer at vi holder os inden for de tilladte grænser for lydniveau. Vi er godt klar over, at en festival af denne størrelse kan være til gene for jer, der bor i nærheden af Tusindårsskoven og at I alle tre dage må leve med et lydniveau, der kan forstyrre nattesøvnen.

Vi håber at være til mindst mulig gene for Jer, og har I nogle spørgsmål vedr. festivalen og hvordan den vil påvirke jer, så er I velkomne til at skrive til undertegnede.
Under festivalen og i dagene omkring (fra 25. juni), har du mulighed for at komme i kontakt med nabotelefonen døgnet rundt, så vi kan hjælpe dig med at få løst evt. akutte problemer.

Jeg vil også lige benytte lejligheden til at invitere de nærmeste naboer i Dalum, Sanderum og Bolbro til en rundvisning på pladsen onsdag d. 27. juni kl. 18.00.

Du kan holde dig opdateret med info på www.tinderbox.dk under menu punktet ”Naboer”.

De bedste hilsner
John Hr Hansen – john.hansen@tinderbox.dk

+45 30736654 (fra 25. juni)

Partnere

Hovedsponsor

 

Øvrige partnere

handicappede
Handicaptoiletter

Der er handicaptoiletter på pladsen. Toiletterne er aflåste og åbnes af en frivillig, så det sikres, at kun handicappede og folk med tilladelse og særlige behov benytter disse.

Ved fremvisning af medlemskort til udvalgte foreninger, eksempelvis Colitis Crohn, er det muligt at springe køen over. Kortet fremvises til de frivillige i toiletområdet, som vil guide dig foran i en eventuel kø. Kortet kan også bruges ved alle handicaptoiletterne.

Kørestolsbrugere

Der vil være særskilte podier til kørestolsbrugere og handicaptoiletter på pladsen.

Handicapbillet

Som handicappet med behov for ledsager, købes en handicapbillet ved Billetlugen på telefon +45 70 263 267. Billetten giver adgang til festivalpladsen inklusiv en ledsager.

Efter påsætning af armbånd, skal du henvende dig ved information for at få udleveret armbånd til din ledsager, med fremvisning af gyldigt ledsagerbevis fra Dansk Handicap forbund.

Handicapparkering

Shuttlebus for handicappede kommer til at køre mellem Fyns Væddeløbsbane og Hovedindgangen. Man skal altså derfor købe en parkeringsbillet til væddeløbsbanen. Der bliver kørt med halvtimedrift i følgende tidsrum:

Torsdag d. 28. juni fra kl. 13.00 – 03.30
Fredag d. 29. juni fra kl. 11.00 – 03.30
Lørdag d. 30. juni fra kl. 11.000 – 03.30

Første tur kører fra Væddeløbsbanen kl. 12.00 torsdag middag, og herefter er afgang fra Hovedindgangen ved minuttal 30 og afgang fra Væddeløbsbanen ved minuttal 00. Sidste tur køres fra Hovedindgangen kl. 03.30 natten mellem lørdag og søndag.

Chaufføren vil naturligvis være opmærksom på at køre frem og tilbage, såfremt der er gæster, der ikke kunne være med på de enkelte ture, da køreplanen giver tidsmæssig mulighed for at køre mere end én tur pr. fastsatte afgang.

Bussen kan rumme 2 – 6 kørestole afhængig af stolenes størrelse, og en crosser kan også komme med, så længe gæsten kan sidde på et sæde under kørsel. Bussen er udstyret med en stor pladelift, og der er mulighed for et ekstra trin til ind-/udstigning.

Transporten er gratis for vores handicappede gæster og naturligvis også for deres ledsager.

tid og sted
Kort over pladsen

Du kan finde kortet over pladsen her.

Hvor er tinderbox?

Tinderbox foregår i Tusindårsskoven i Odense. Indgang fra Falen, ved krydset Kløvermosevej/Falen.

Hvornår er Tinderbox?

Tinderbox 2018 finder sted fra torsdag d. 28. juni til og med lørdag d. 30. juni 2018.

Pladsen er åben alle dage fra kl. 12.30-02.30.

Hvornår kan jeg få mit armbånd på?

Det kan du fra torsdag d. 28. juni kl. 12.30, ved indgangen.

til og fra tinderbox
Shuttlebusser

Igen i år kan du tage shuttlebusser direkte til festivalpladsen.

I samarbejde med FynBus vil der køre shuttlebusser fra både OBC og Klingenberg til Tusindårsskoven. Køreplanen for shuttlebussen kan hentes HER.

Bussen mellem Odense Banegård Center og Tinderbox har rutenummer 19. Bussen fra Klingenberg har rutenummer 18.

Ved Tinderbox holder busserne på Falen ved Kløvermosevej (Ringvejen)

Hvilke billetter gælder i bussen?
Der tilbydes 2 særlige billetter til Tinderbox.

– En billet som gælder i 24 timer for 20 kr.
– En 3-dagsbillet som gælder fra festivalen starter til den slutter for 50 kr.

Billetten kan enten købes i appen FynBus Mobilbillet eller i HER.

Man kan kun bestille én billet pr. telefon, og du kan ikke tage børn gratis med. Det er dog muligt at købe billetten, så den gælder til flere personer.

Du kan også bruge rejsekort og alle de billetter og kort, som normalt gælder i busserne på Fyn.

 

PARKERING AF BIL/CYKEL

Parkering af bil

På Tinderbox 2018 vil det være muligt at købe 2 forskellige typer parkeringsbilletter – en endagsbillet eller én billet til alle tre dage på følgende to pladser.

Parkeringspladsen er åben fra kl. 9.00 torsdag, fredag og lørdag, og lukker søndag kl. 12.00, hvor bilerne skal være fjernet.

Dyreskuepladsen
Adresse: Indkørsel ved Østergårds Allé, kryds Carl Baggers Allé og derefter til højre.

Fyens Væddeløbsbane
Adresse: Prins Haralds Alle 51B, 5250 Odense SV

 

Parkering af cykler

Med hensyn til cykelparkering vil der i forbindelse med både indgangen og Check In, være mulighed for at parkere din cykel. Vær opmærksom på, at cykelparkeringen ikke på noget tidspunkt er bemandet og dermed er på eget ansvar.

Det er ikke tilladt at parkere cykler andre steder på eller omkring Tinderbox. Derfor er det vigtigt, at du parkerer din cykel, inden du henter dit armbånd/møder ind på din vagt på selve pladsen.

Cykler som ikke parkeres på cykelparkeringen fjernes uden varsel.

Find vej til Tinderbox

Odense Rundt gør det nemt at finde vej til Tinderbox. Brug navigationslinket her eller hent Odense Rundt app’en her

mad & drikke
Allergi og særlige behov

Det vil være muligt at købe både vegansk og glutenfri mad på pladsen. Hold dig informeret på Tinderbox app’en, der op til festivalen vil være opdateret med information om madboderne og deres udvalg.

Hvis du har småbørn og har brug for at medbringe babymos eller lignende er det også tilladt.

Er du i tvivl om noget, så kontakt os på info@tinderbox.dk

Må jeg medbringe mad og drikkevarer?

Det er ikke tilladt at medbringe eget mad og drikke på festivalpladsen.

Frivillighed
TILMELDING

Du kan tilmelde dig som frivillig på Tinderbox 2018 via ruby.tinderbox.dk

For at være frivillig på Tinderbox skal du:
– være fyldt 18 år inden d. 1. juni 2018
– kunne indtaste et dansk CPR-nummer eller et pasnummer
– have en gyldig arbejds-/opholdstilladelse, såfremt du ikke er statsborger i EU/EØS, Schweiz eller Norden
– kunne uploade et vellignende billede af dig selv

Som frivillig på Tinderbox får du:
– Armbånd til alle tre dage på Tinderbox 2018
– Adgang til vores frivilligområde, Volunteer Hub, med reducerede priser i baren
– Gratis kaffe/te når du er på vagt
– 1 måltid (ca.) pr. 8. time på vagt.
– T-shirt og vandflaske

Vi forbeholder os retten til at screene alle de tilmeldinger, vi modtager.

Like vores Facebookside for frivillige for løbende opdateringer.

Vi glæder os til at se dig i Tusindårsskoven!

FRAMELDING

Tilmeldt det forkerte team
Hvis du har tilmeldt dig et forkert team, skal du tage kontakt til din frivilligkoordinator/teamleder, som kan hjælpe dig med at blive flyttet. Du finder kontaktoplysninger på din frivilligkoordinator/teamleder under “mine teams” i RUBY.

OBS!! Du skal IKKE framelde dig, hvis du ønsker et andet team.

 

Frameld

Du melder afbud ved at kontakte din teamleder, og KUN ved at kontakte din teamleder.

Mere end 48 timer før din første vagt, skal du melde afbud via mail.
Du finder din teamleders kontakt informationer under ‘mine teams’ i RUBY.

Mindre end 48 timer før din første vagt, skal du melde afbud telefonisk.
Hvis din teamleder/koordinator ikke har sendt sit telefonnummer ud 3 dage før din første vagt, skal du anmode om dette via mail. Du finder din teamleders mail under ‘mine teams’ i RUBY.

OBS!! Du skal kun framelde dig, hvis du ønsker at framelde dig helt som frivillig – ikke hvis du blot ønsker at skifte team eller lignende. 

 

Returnering af depositum

Vi returnerer depositum efter Tinderbox, også depositum fra frivillige som er frameldt før afbudsdealine.

 

Spørgsmål vedr. frivillighed

SPØRGSMÅL VEDR. DIT TEAM, OPGAVER, VAGTER M.M.?
Er du allerede tilmeldt som frivillig og har du spørgsmål, der vedrører dit team i RUBY, dine opgaver, vagtplan, vagter sammen med en ven m.m., skal du kontakte din frivilligkoordinator/teamleder.

Du finder kontaktoplysninger på din teamleder/frivilligkoordinator under ”mine teams” i RUBY.

TEKNISKE PROBLEMER MED RUBY?
Hvis du oplever tekniske problemer med vores tilmeldingsystem RUBY såsom problemer med betaling, fejl i tilmeldingsprocessen m.m., kan du kontakte vores support på ruby@tinderbox.dk med screenshot af det problem, du oplever samt en forklaring.

Så forsøger vi at løse dit problem hurtigst muligt.

GENERELLE SPØRGSMÅL?
Har du spørgsmål til det at være frivillig eller andre generelle forespørgsler, kan du kontakte os på frivillig@tinderbox.dk

Vær opmærksom på, at det kun er din teamleder/frivilligkoordinator, der kan svare på specifikke spørgsmål ang. opgaver m.m.

DEPOSITUM

Inden du kan tilmelde dig som frivillig på Tinderbox, skal du indbetale et depositum på kr. 300. Bemærk, at de 300 kr. blot er et depositum. Det vil sige, at du selvfølgelig får hele dit depositum retur, så længe du dukker op til dine vagter samt overholder Tinderbox’ yderligere Regler & Vilkår.

Hvorfor skal jeg indbetale et depositum?
Desværre oplever vi, at frivillige bliver væk fra deres vagter, selvom de via deres tilmelding har indvilliget i at hjælpe Tinderbox mod fuld adgang til festivalen samt andre fordele som frivillig. Deres udeblivelse går i høj grad udover de frivillige på teamet, som er mødt op som lovet. Derudover bruger vi meget tid på at skaffe nye medarbejdere til de opgaver, hvor vi pludselig ikke kan stille med det lovede antal personer. Vi håber, at et depositum kan være med til at afhjælpe disse problemer og gøre det at være frivillig til en helt igennem god oplevelse for alle.

Hvornår får jeg depositummet tilbage?
Dukker du op på alle dine vagter, udfører det lovede arbejde samt overholder vores Regler & Vilkår, får du selvfølgelig hele dit depositum retur. Du kan forvente at modtage dine penge senest en måned efter afviklingen af Tinderbox.

OBS! Tilbagebetaling sker til samme betalingskort, som er anvendt ved indbetaling. Hvis du i mellemtiden har fået nyt betalingskort, kan tilbagebetalingen derfor ikke ske automatisk. Du bedes i dette tilfælde sende dine kontooplysninger til ruby@tinderbox.dk hurtigst muligt

Hvordan kan jeg risikere at miste mit depositum?
Melder du afbud efter din afbudsdeadline, mister du dit depositum. Dette er uanset årsag til afbuddet. Læs Regler & Vilkår og/eller se punktet Afbudsdeadlines.

Dukker du ikke op til dine vagter, og/eller bryder du Tinderbox’ generelle Regler & Vilkår på anden vis, vil du miste dit depositum. Du vil ligeledes risikere at modtage et gebyr på kr. 2.700 samt miste muligheden for at være frivillig på Tinderbox igen.

Mister jeg mit depositum, hvis jeg melder afbud inden afbudsdeadline?
Nej, du får dit fulde depositum retur, hvis du overholder din afbudsdeadline. Din afbudsdeadline afhænger af, hvornår du ligger din indsats som frivillig. Du kan se, hvornår du senest skal melde afbud under Afbudsdeadlines.

Hvordan indbetaler jeg depositummet?
Du vil helt automatisk blive bedt om at indbetale depositum, når du tilmelder dig som frivillig via RUBY.

Du kan betale med alle almindelige betalingskort, undtaget betalingskort som kun er dankort.

Scenarier
Jeg udfører mit frivillige arbejde som aftalt?
– Du får alle 300 kr. tilbage efter festivalen

Jeg melder fra inden afbudsdeadline?
– Du får alle 300 kr. tilbage – uanset årsag til din framelding.

Jeg melder fra inden festivalen, men efter min afbudsdeadline?
– Du mister dit depositum på 300 kr. – uanset årsag.

Jeg bliver forhindret i at møde op til min vagt på dagen og kontakter min koordinator. Herefter sender jeg et billede af mit afklippede armbånd?
– Du mister dit depositum på 300 kr. og kan ligeledes risikere et gebyr på 2.700 kr. samt blacklisting som frivillig.

Jeg bliver forhindret i at møde op til min vagt på dagen og kontakter min koordinator, men jeg sender ikke et billede af mit afklippede armbånd?
– Du mister dit depositum, bliver opkrævet et gebyr på 2.700 kr. og bliver blacklistet som frivillig.

Jeg møder ikke op til min vagt eller går fra en vagt uden tilladelse?
– Du mister dit depositum, bliver opkrævet et gebyr på 2.700 kr. samt bliver blacklistet som frivillig

Jeg dukker fuld op på min vagt og/eller drikker alkohol under min vagt?
– Du mister dit depositum, bliver opkrævet et gebyr på 2.700 kr. og bliver blacklistet som frivillig

Jeg bryder på anden vis en eller flere af Tinderbox’ Regler & Vilkår, som jeg har læst?
– Du mister dit depositum, bliver opkrævet et gebyr på 2.700 kr. og bliver blacklistet som frivillig

Jeg bryder på anden vis en eller flere af Tinderbox’ Regler & Vilkår, som jeg ikke har læst?
– Du er forpligtet til at orientere dig om alle Regler & Vilkår for at være frivillig. Du mister derfor dit depositum, bliver opkrævet et gebyr på 2.700 kr. og bliver blacklistet som frivillig

REGLER & VILKÅR

Tinderbox’ regler understøtter de almindelige regler for god opførsel i samfundet. Efterkom altid henvisninger fra sikkerhedspersonalet – de er der for at passe på os alle sammen og sikre, at vi alle får en fantastisk Tinderbox.

I tilfælde af, at nedenstående Regler & Vilkår samt de almindelige etiske regler i vores samfund overskrides eller misligholdes, forbeholder vi os retten til at blackliste dig, klippe/blokere dit armbånd, beholde dit depositum og/eller opkræve et gebyr.

ALDER – Jeg lover…
– at jeg er fyldt 18 år inden d. 1. juni 2018

INDSATSTIMER OG VAGTER – Jeg er indforstået med,
– at hvis min indsats ligger før og/eller efter Tinderbox, så svarer den til minimum 24 timer

– at hvis min indsats ligger under Tinderbox , så svarer den til minimum 16 timer

– at mine timer højst sandsynligt fordeles over mere end en dag, hvis ikke andet bliver nævnt.

– at jeg skal godkende min vagtplan inden d. 15. juni, hvis jeg ikke godkender min vagtplan inden d. 15. juni har Tinderbox ret til at afmelde og blackliste mig som frivillig. Du godkender dine vagter under ‘mine vagter’.

– at såfremt min teamleder har aktiveret vagtbytte, er evt. vagtbytte på eget initiativ og ansvar.

ARBEJDSTØJ – Jeg er indforstået med,
– at jeg under alle mine vagter på Tinderbox bærer min frivillig T-shirt.

– at jeg ikke bærer min frivillig T-shirt, når jeg har fri under Tinderbox.

AFBUD, FREMMØDE & KONTAKT – Jeg er indforstået med,
– at afbudsfristen er senest d. 1. juni 2018 for mig, som har indsatsperiode før og/eller efter Tinderbox. Herefter er min tilmelding som frivillig bindende, og jeg vil miste mit depositum på kr. 300, hvis jeg melder afbud efterfølgende.

– at afbudsfristen er senest d. 15. juni 2018 for mig, som har indsatsperiode under Tinderbox. Herefter er min tilmelding som frivillig bindende, og jeg vil miste mit depositum på kr. 300, hvis jeg melder afbud efterfølgende.

– at jeg ikke må udeblive fra en vagt uden at have meldt afbud til min frivilligkoordinator og/eller teamleder. Dette skal foregå telefonisk, hvis der er under to døgn til min vagt.

– at jeg altid skal møde minimum 15 minutter før min vagt starter. Det er mit eget ansvar at møde til tiden.

– at jeg ved akut sygdom og/eller uforudsigelige hændelser giver besked til min frivilligkoordinator og/eller teamleder hurtigst muligt. Dette skal foregå telefonisk.

– at Tinderbox i særlige tilfælde kan kræve fremvisning af en lægeerklæring. Denne vil være for eget udlæg, som bliver refunderet af Tinderbox.

DEPOSITUM, GEBYR & BLACKLISTING – Jeg er indforstået med,
– at jeg, inden jeg kan tilmelde mig som frivillig på Tinderbox, indbetaler et depositum på kr. 300. Det fulde depositum får jeg retur efter endt festival, såfremt jeg møder op til mine vagter og overholder yderligere Regler & Vilkår.

– at jeg i tilfælde af afbud efter min afbudsdeadline mister mit depositum på kr. 300 – dette gælder uanset årsag til afbud.

– at jeg i tilfælde af udeblivelse eller andet brud på Tinderbox’ Regler & Vilkår både mister mit depositum på kr. 300 samt risikerer at blive opkrævet et gebyr på kr. 2.700 samt blive blacklistet som frivillig på Tinderbox i 3 år.

– at hvis jeg melder afbud som frivillig, men allerede har modtaget mit armbånd, skal jeg sende et billede af armbåndet afklippet til min frivilligkoordinator/teamleder som dokumentation. Overholder jeg ikke dette, har Tinderbox ret til, udover at beholde mit depositum, at opkræve et gebyr på kr. 2.700. 

Du kan læse mere om depositum, gebyr og blacklisting her

EUFORISERENDE STOFFER, ALKOHOL OG VOLD – Jeg er indforstået med,
– at brugen af og handel med euforiserende stoffer er forbudt. Oplever jeg brug eller handel, skal jeg hurtigst muligt kontakte enten min frivilligkoordinator, teamleder eller sikkerhedspersonalet på pladsen.

– at jeg ikke må møde beruset ind på min vagt, ligesom det heller ikke er tilladt at drikke alkohol under min vagt.

– at det ikke er tilladt at forære noget væk fra en bod/bar eller andet på Tinderbox. Gratis udskænkning eller udlevering af mad- eller drikkevarer samt snyd med byttepenge vil blive opfattet som tyveri, som bliver meldt til politiet.

– at det ikke er tilladt at medbringe egne drikkevarer. Hverken dem med eller uden alkohol. Dette gælder også vand, som man kan hente i vandposter på pladsen i sin udleverede drikkedunk.

– at slåskampe, trusler og lignende ikke accepteres på Tinderbox.

VÆRDIGENSTANDE – Jeg er indforstået med,
– at det er mit eget ansvar, hvis jeg tager værdigenstande med på Tinderbox.

Alle frivillige på Tinderbox er forsikret via den lovpligtige arbejdsskadeforsikring. Denne dækker personskade, men ikke private ting. Tager du for eksempel din computer eller mobil med på Tinderbox, er det dit eget ansvar.

PRESSE OG ARTISTER – Jeg er indforstået med,
– at det ikke er tilladt at medbringe båndoptagere, videokamera, spejlreflekskameraer samt professionelt fotoudstyr uden forudgående tilladelse. Dog må du gerne medbringe små digitale videokameraer (lommestørrelse) og mobiltelefoner.

– at det er forbudt at tage billeder af artisterne, bede om en autograf eller på anden måde kontakte dem. Respekter artisternes privatliv.

– at al kommunikation med pressen foregår gennem ledelsen. Derfor må jeg ikke udtale mig til pressen om Tinderbox eller på vegne af Tinderbox. Jeg kan henvise til ”Press Zone” beliggende backstage.

FOTOGRAFERING – Jeg er indforstået med,
– at Tinderbox har fotografer på pladsen som tager billeder af gæster frivillige, til formål at offentliggøre billederne både på tinderbox.dk, Tinderbox og Frivillig på Tinderbox Facebook og instagram siderne. Jeg har som frivillig mulighed for at give samtykke til at Tinderbox må benytte billederne på nævnte sider i forbindelse med min tilmelding som frivillig. Jeg har yderligere mulighed for at melde billeder hvor jeg er identificerbar til frivillig@tinderbox.dk for at få dem slettet hvis jeg ønsker det.

AFBUDSDEADLINES

OBS! DU MELDER AFBUD VED AT KONTAKTE DIN TEAMLEDER.
MERE END 48 TIMER FØR DIN FØRSTE VAGT VIA MAIL.
MINDRE END 48 TIMER FØR DIN FØRSTE VAGT TELEFONISK.
DU FINDER DIN TEAMLEDERS MAIL UNDER ‘MINE TEAMS’.

Vi har to forskellige afbudsdeadlines – afhængig af, hvornår du skal ligge din indsats som frivillig på Tinderbox (før/efter eller under). Vær opmærksom på, at din tilmelding er bindende efter denne dato, og du vil derfor miste dit depositum ved senere afbud.

Noter dig, hvilken af nedenstående deadlines du skal forholde dig til:

Frivillige med før/efter vagter (indsatsperiode før/efter Tinderbox): Sidste frist for afbud er fredag d. 1. juni 2018.

Frivillige med under-vagter (indsatsperiode under Tinderbox): Sidste frist for afbud er fredag d. 15. juni 2018.

Herefter gælder vores Regler & Vilkår med henblik på overskridelse af afbudsdeadline.

RUBY

Hvad er RUBY?
RUBY er navnet på vores medarbejderportal, hvor alle frivillige registrerer sig for at være med på Tinderbox.

Det er i RUBY, du tilmelder dig, ser hvilke opgaver vi tilbyder, får viden om dit team, din vagtplan, din kontaktperson og meget mere.

Det er ligeledes i RUBY, at du kan downloade dit Access Pass til Tinderbox, når dette frigives.

Du kan finde RUBY HER.

Hjælp, jeg kan ikke komme videre i min tilmelding på RUBY!?
Tjek først at du har udfyldt alle obligatoriske felter, især skal du være opmærksom på at du har skrevet dit CPR nummer med bindestreg, altså DDMMYY-XXXX

Hvis du har udfyldt alle obligatoriske felter korrekt ligger dit problem højst sandsynligt i enten dine cookies, eller dit valg af browser.
Først, skal du prøve at lukke browseren helt ned, altså ALLE fanerne, og prøve igen.
Hvis det ikke virker skal du forsøge at bruge en anden browser.

Hvis du stadig oplever problemer, skal du være velkommen til at kontakte os på ruby@tinderbox.dk, gerne med et screenshot af hele din skærm når du oplever problemet.

Jeg mangler en bekræftelsesmail fra RUBY
Inden du kan gennemføre din tilmelding, skal du bekræfte din mailadresse. Når du opretter dig som frivillig, er din mailadresse det aller første, du skal registrere. Herefter vil du få en mail med et link, som du skal klikke på for at færdiggøre registreringen. Når du klikker på linket, kan du gå videre.

Modtager du ikke denne mail, så skal du tjekke om:
– den er landet i din spam indbakke
– din mailadresse er indtastet forkert

Er dette ikke tilfældet, kan du kontakte vores support på ruby@tinderbox.dk  

Jeg kan ikke logge ind i RUBY
Er du ikke tilmeldt TB18 endnu, skal du tilmelde dig HER.

Er du allerede tilmeldt, og skal logge ind igen, skal du logge ind HER.

Er det fordi, du har glemt dit password, så kan du blot klikke på “glemt dit password?” og oprette et nyt.

Ellers er du velkommen til at lave en udførlig beskrivelse af, hvordan du oplever fejlen – du må hellere end gerne inkludere screenshot. Send beskrivelse samt dit brugernavn/e-mailadresse til vores support på ruby@tinderbox.dk, som derefter vil forsøge at hjælpe dig hurtigst muligt.

Valg af team under min tilmelding i RUBY
Når du tilmelder dig som frivillig på Tinderbox, skal du vælge det team, du har lyst til at være en del af. Du vælger ud fra den liste, du får frem i RUBY. Listen er baseret på den/de indsatsperiode(r), du har valgt i din tilmelding.

HUSK: Alle vores teams er defineret ud fra indsatsperioderne. Det betyder, at du først kan se, hvilke teams du kan vælge, når du har valgt indsatsperiode(rne).

Hvis dit ønskede team ikke kommer frem på listen, kan det skyldes:
1: Teamet matcher ikke den/de indsatsperiode(r), du har valgt.
– Gå tilbage og vælg en anden indsatsperiode.

2: Teamet eksisterer ikke længere på Tinderbox eller er blevet lavet om til noget andet.
– Vælg et andet team.

3: Teamet er allerede fyldt.
– Vælg et andet team.

Frameld
Indtil d. 1. juni kan du selv framelde dig via din profil i RUBY. Vær opmærksom på, at hvis du framelder dig via din profil, bliver du frameldt helt som frivillig og kan derfor ikke oprette en ny profil, skifte team eller lignende.

Hvis du ønsker at framelde dig helt som frivillig: Log ind i RUBY, klik på dit navn øverst til højre, klik på “profil” og klik på den røde “frameld”-knap under dit profilbillede. 

OBS!! Du skal kun framelde dig, hvis du ønsker at framelde dig helt som frivillig – ikke hvis du blot ønsker at skifte team eller lignende. 

Tilmeldt det forkerte team
Hvis du har tilmeldt dig et forkert team, skal du tage kontakt til din frivilligkoordinator/teamleder, som kan hjælpe dig med at blive flyttet. Du finder kontaktoplysninger på din frivilligkoordinator/teamleder under “mine teams” i RUBY.

OBS!! Du skal IKKE framelde dig, hvis du ønsker et andet team.

INDSATSPERIODER & TIMEANTAL

En indsatsperiode er den periode du kan/vil hjælpe Tinderbox.

Du kan vælge mellem forskellige indsatsperioder, når du tilmelder dig som frivillig. Du skal minimum vælge én indsatsperiode, men hvis du vælger flere indsatsperioder, har større chance og flere muligheder for at komme på et team.

Alle vores teams/opgaver er defineret ud fra indsatsperioderne. Det betyder, at du først kan se, hvilke teams du kan vælge efter dit valg af indsatsperiode(r).

 

Før/Efter TB – ca. 24 timers indsats:
I denne indsatsperiode bliver ens vagter som oftest delt op på den måde at man får en vagt i opbyg (primo juni til og med åbning af dørene torsdag d. 28. juni 2018), og en vagt i nedpak (fra og med natten til søndag d. 1. juli til og med onsdag d. 4. juli). Det er ikke alle teams, som udbyder denne indsatsperiode.

Under TB – ca. 16 timers indsats:
Det er her det hele sker, og hvor du er med til at afvikle Tinderbox og sørge for, at vores gæster får den bedste oplevelse. Indsatsperioden ligger fra og med torsdag d. 28. juni til og med lørdag d. 30. juni 2018.

 

OBS!!
– Vi gør alt for at overholde de angivne timeantal, men uventede situationer er en del af opskriften når man skal skabe en festival for mange tusinde mennesker. Der kan derfor opstå mindre udsving, der i værste fald kan betyde, at vi spørger dig, om du vil blive lidt længere på din vagt for at hjælpe os.

– Fordelingen af dine indsatstimer pr. vagt defineres af din frivilligkoordinator/teamleder. Forvent, at dine indsatstimer vil blive fordelt på mere end én sammenhængende vagt uanset indsatsperiode, med mindre andet er defineret eller aftalt med din frivilligkoordinator/teamleder.

VAGTER

Vagter sammen med en ven
Du har mulighed for at notere navnet på den/dem, du gerne vil arbejde sammen med under din tilmelding. For at I kan arbejde sammen, kræver det selvfølgelig, at I vælger det samme team.

Vi kan ikke garantere, at alle får deres ønsker opfyldte. Vi beder jer respektere, at vi arbejder med et rigtig stort puslespil, hvor vi umuligt kan tage hensyn til alle, men vi gør altid det bedste, vi kan.

Vagtplaner
Vagtplanerne bliver lavet af din frivilligkoordinator/teamleder, som du kan se under dit team i RUBY.
Du kan se din vagtplan inde i RUBY, og vi bestræber os på, at den ligger klar primo maj.

OBS!!
Du skal godkende din vagtplan i RUBY hurtigst muligt og inden d. 1. juni, så vi ved, at du har set den. Dette gør du under ‘Mine vagter’.
Ved mangel på godkendelse forbeholder vi os retten til at afmelde og blackliste dig.

Vagtbytte
Har du behov for at bytte en vagt, vil der være mulighed for dette i ‘vagtbytte’ i RUBY.

Det er din frivilligkoordinator/teamleder, som bestemmer, hvorvidt de forskellige teams har adgang til denne mulighed. Kontakt din frivilligkoordinator/teamleder vedrørende spørgsmål om vagtbytte.

PLADSGARANTI & VENTELISTE

Pladsgaranti
Hvis du i din tilmelding vælger et team, hvor der er ledige pladser, er du sikret en plads som frivillig på Tinderbox 2018 – medmindre der på et senere tidspunkt sker brud på vores Regler & Vilkår.

Du modtager en mail umiddelbart efter, du har gennemført din tilmelding (hvis denne er gennemført korrekt), som bekræfter, at du nu er sikret en plads som frivillig på Tinderbox 2018.

Har du kun haft mulighed for at tilmelde dig vores venteliste, er du ikke garanteret en plads, før du hører nærmere fra os.

Venteliste
Er alle vores teams fyldt op, får du mulighed for at tilmelde dig vores venteliste. Denne er en generel liste og anses som én stor pulje.

Du er ikke sikret en plads som frivillig på Tinderbox 2018 ved at være på vores venteliste.

Du får heller ikke selv mulighed for at have indflydelse på, hvilket team du helst vil være en del af. Vi udvælger og fordeler pladser ud fra det opståede behov kombineret med dit valg af indsatsperiode. Det vil sige, at vi ikke udvælger via først-til-mølle princippet. Desto flere valgte indsatsperioder du har, desto større mulighed er der for, at vi kan vælge netop dig.

Hvis vi sætter dig på et team, modtager du en mail herom. Herefter kan du logge ind på RUBY HER og se, hvilket team vi har fundet plads til dig på samt kontaktinformation på din frivilligkoordinator/teamleder.

FRIVILLIG I BAR

Barerne på Tinderbox bliver besat af  forskellige studieforeninger/barer i Odense.

Derfor skal man rette henvendelse til de pågældende foreninger/barer, hvis man ønsker at være frivillig i en bar til Tinderbox.

Herunder følger en liste over studieforeninger/barer som har bar på Tinderbox:
– Slagteriet
– Syddanske Studerende
– Studenterhuset Odense (har også en bar ved Magicbox)
– Musikhuset Posten
– BeerBox
– Lambda
– Medicin og biomek revyen

ACCESS PASS & CHECK IN

Access Pass
Vi frigiver dit Access Pass til Tinderbox medio Juni (efter d. 18.). Du finder det til download inde i RUBY under din profil. Vi bytter dit Access Pass til et partout armbånd for frivillige på Tinderbox, som giver dig adgang til pladsen alle festivaldagene.

Check In
Check In er i 2018 flyttet til Falen 177, som er lokaliseret lige én vej længere ude end passagen op til hovedindgangen. Følg skiltene. På dit Access Pass findes også et kort, hvor Check-In er markeret.

Produktions check-in (hvor du kan henvende dig, hvis du skal arbejde før Tinderbox)  åbner mandag d. 18. juni og har åbent fra kl. 8-20 d. 18.-24. juni og helt til kl. 22 mandag d. 25. juni.

Åbningstider for frivillig check-in:
26. juni: 08:00 – 20:00
27. juni – 28. juni: 08:00 – 22:00
29. juni: 09:00 – 20:00
30. juni: 09:00 – middag

OBS!!
Armbåndet er personligt og sættes derfor på dit håndled ved check-in. 
Du kan altså ikke hente dit armbånd uden at få det på.

Når du møder op på din vagt, skal du have tjekket ind og hentet dit armbånd! Sørg derfor for at få tjekket ind i god tid inden din vagt.

 

Hvornår skal man bruge hvilken indgang?
For at sikre, at i frivillige kan komme hurtigt og nemt ind på pladsen, når i skal arbejde under festivalen, skal i benytte ’VOLUNTEER HUB’ som indgang til alle frivillige på vagt.

Det er derfor også kun frivillige på vagt, som kan benytte ’VOLUNTEER HUB’ som indgang til pladsen. Resten af tiden skal man benytte ’MAIN ENTRANCE’ (derefter kan man gå ind i Volunteer hub og købe en billigere øl).

’VOLUNTEER HUB’ ligger til højre for ’MAIN ENTRANCE’, som er lige frem når man kommer fra Falen.

’CHECK IN AREA’, hvor i skal tjekke ind første gang i møder på vagt, ligger modsat ’VOLUNTEER HUB’ til venstre for ’MAIN ENTRANCE’

KORT OVER PLADSEN (kun med frivillige-info)

Du kan finde kortet over pladsen, med relevante oplysninger for frivillige HER.

Indgang

Der er 2 indgange du skal bruge som frivillig:
Hovedindgangen (Main entrance): Når du ikke er på vagt.
Volunteer Hub: Når du skal på vagt.

Det er vigtigt at man kun benytter Volunteer Hub som indgang, når man er/skal på vagt, for at sikre at der ikke bliver skabt flaskehals, når de frivillige skal kunne komme hurtigt frem og tilbage.

Du kan finde kortet over pladsen, med relevante oplysninger for frivillige HER.

Cykel parkering

Der er 2 cykel parkerinspladser du skal bruge som frivillig:

 

BikeBox: Når du ikke er på vagt.

Cykel parkering ved siden af Volunteer Check In: Når du skal på vagt.

 

Det er vigtigt at man kun benytter cykel parkering ved siden af Volunteer Check In, når man er/skal på vagt, for at sikre at der altid er plads til de frivillige på vagt.

GARDEROBE

Garderoben for frivillige ligger i forlængelse af publikumsgarderoben tæt på hovedindgangen. Da alle skal have mulighed for at få en jakke og en mindre taske i garderoben, er det ikke muligt at opbevare kufferter, større sportstasker og lignende. Sørg derfor for at opbevare dette, hvor du overnatter.

Der vil være mulighed for garderobe i følgende tidsrum:
Torsdag d. 28. juni fra kl. 10:30 – 03:00
Fredag d. 29. juni fra kl. 10:30 – 03:00
Lørdag d. 30. juni fra kl. 10:30 – 03:00

Du skal hente dine ting i garderoben hver aften/nat inden garderoben lukker, ellers ender det hos Hittegods.

Garderobe for frivillige koster kr. 10 pr. billet.

MOBILOPLADNING

Du har mulighed for at få lidt strøm på din mobil i Volunteer Hub, hvor vi har lavet en lille oplader-station. Alt du skal gøre er selv at medbringe et opladerstik. Opladningen er på eget ansvar.

MAD & DRIKKE

Det er ikke tilladt at medbringe egne drikkevarer. Hverken dem med eller uden alkohol. Læs mere under vores Regler & Vilkår.

Som frivillig på Tinderbox modtager du mad i forbindelse med dine vagter. Dog ikke morgenmad, da det forventes, at du spiser hjemmefra. Du er velkommen til selv at tage mad/snacks med, når du er på vagt. Vi opfordrer dog til, uanset hvornår på dagen dine vagter ligger, at du spiser mad hjemmefra. Man ved aldrig, hvornår den første spisepause er lagt ind.

Vi tager højde for vegetarer i frivillig catering.

Hvis du er veganer og/eller allergiker anbefaler vi dog, at du medbringer mad hjemmefra.

Der er altid gratis vand, kaffe og te i forbindelse med dine vagter.

ARBEJDSFORSIKRING

Alle frivillige er forsikret via den lovpligtige arbejdsskadeforsikring. Denne dækker personskade – men ikke private ting. Tager du for eksempel din computer med på Tinderbox, er det dit eget ansvar. Derudover er der en arrangør ansvarsforsikring. Den dækker skade på 3. person forvoldt af medarbejder under udførelse af arbejde. Alle skader meddeles omgående til din frivilligkoordinator/teamleder.

PERSONDATAPOLITIK

sikkerhed
Regler på pladsen

Det er strengt forbudt at:
– Blokere nødudgange og passager
– Skubbe og mase, specielt foran scenerne
– Crowdsurfe
– Stage dive
– Kaste med øl og andre objekter

Enhver overtrædelse af ovenstående vil medføre øjeblikkelig bortvisning

DYR
Det er ikke tilladt at medbringe dyr på koncertpladsen.

MAD OG DRIKKE
Det er ikke tilladt at medbringe mad og drikkevarer på pladsen. Der vil være et stort udvalg af mad og drikke i pladsens barer og boder, samt vandposter placeret rundt på festivalpladsen.

FOTO & VIDEO
Det er ikke tilladt at medbringe båndoptagere, videokamera eller professionelt fotokamera. Lyd- og videooptagelse er ikke tilladt. Kun små digitale videokameraer (lommestørrelse) og mobiltelefoner er tilladt på pladsen. Spejlreflekskameraer er ikke tilladt. Hvis du skal fotografere for et medie, er du velkommen til at søge om akkreditering. Vi tillader ikke større/professionelle kameraer til privatpersoner på grund af restriktioner fra de internationale artister, ligesom det er forstyrrende for vores publikum med for mange kameraer under koncerterne.
Det er ikke tilladt at medbringe selfiestænger af metal.

GRILL & BRUG AF ÅBEN ILD
Der må ikke medbringes grill eller lignende på koncertområdet. Brug af åben ild er ikke tilladt.

NARKOTIKA
Der er nultolerance over for narkotika af enhver art. Handel med og besiddelse af narkotika medfører omgående bortvisning samt politianmeldelse.

PARAPLYER
Af sikkerhedsmæssige årsager er det ikke tilladt at medbringe paraplyer.

STOLE, TELTE M.M.
Opsætning af telte, borde, stole og pavilloner er ikke tilladt af sikkerhedsmæssige årsager, ligesom det ej heller er tilladt at medbringe flag, vimpler, bannere og lign. Der vil være siddepladser at finde på pladsen.

Hvis du er gravid eller har særlige behov opfordrer vi til at tage et tæppe eller liggeunderlag med.

VÅBEN
Det er ikke tilladt at medbringe nogen form for våben på pladsen. Overtrædelse af dette vil medføre omgående bortvisning samt politianmeldelse.

SPRAYFLASKER OG SOLCREME
Gæster og frivillige må ikke medbringe spraydåser og flasker under tryk, samt beholder med brandbare væsker på pladsen. Parfume og solcreme på spray (uden tryk), på tube eller med pumpe må godt medbringes på pladsen.

Førstehjælp

Der er et veluddannet førstehjælpskorps til stede under hele arrangementet.

Vagter

Vagterne er vores øverste myndighed på pladsen – sker der noget, eller er der nogen, der har akut brug for hjælp, bedes du henvende dig hurtigst muligt til vores sikkerhedspersonale.

overnatning
Alternativer

Vi henviser til følgende alternative overnatningsmuligheder:

www.airbnb.dk
www.couchsurfing.com
www.blommenslyst-camping.dk – tlf. 6596 7641
www.camping-odense.dk – tlf. 6611 4702
Bolbro Bed and Breakfast – tlf. 4031 8155
Tietgen Konferencecenter – tlf. 6545 2002 / mail: mafr@tietgen.dk
Dalum Landbrugsskole – tlf. 63132711
Midtfyns Ferieby – tlf. 62 62 21 51
Qstay – tlf. 40 45 33 60

Hoteller

Der er en række hoteller og hostels i og omkring Odense. Nedenstående er kun et udpluk:
www.scandichotels.dk – tlf +45 6617 6666
www.radissonblu.com – tlf +45 6614 7800
www.domir.dk – tlf +45 6612 1427
www.cabinn.dk – tlf +45 6314 5700
www.ydes.dk – tlf +45 6612 1131
Best Western Hotel Odense – tlf +45 6556 0100
Hotel Windsor – tlf +45 6612 0652
First Hotel Grand – tlf +45 6611 7171
www.cityhostel.dk – tlf +45 6311 0425
www.danhostelodense.dk – tlf +45 6613 0425
Frederik d. VI’s Hotel – tlf +45 6594 1313
www.vissenbjergstorkro.dk – tlf. +45 6447 3880

Se flere overnatningsmuligheder på www.visit-odense.dk

 

Overnatning på væddeløbsbanen

Igen i år kan man overnatte på Tinderbox. Overnatningen bliver arrangeret sammen med Dalum IF og Fyens Væddeløbsbane og foregår på væddeløbsbanen i Sanderum-kvarteret tæt på Tusindårsskoven. Adressen er: Prins Haralds Allé 51 B, 5250 Odense SV

Teltpladsen på Fyens væddeløbsbane åbner torsdag 28. juni kl. 9.00 og lukker søndag 1. juli kl. 12.00.

På pladsen kan man købe mad og drikke, ligesom der vil være toiletter, bad og parkering. Det bliver et fornuftigt, roligt overnatningstilbud til Tinderbox-publikummet, og derfor er det ikke tilladt at medbringe lydanlæg, sofaer med mere. Læs mere om hvad du må medbringe på væddeløbsbanen HER.

BILLET TIL OVERNATNING PÅ TINDERBOX
– En kombineret partout- og overnatningsbillet, giver adgang til tre dages festival på Tinderbox samt til overnatning på Fyens væddeløbsbane for 1 person. Billetten koster 2045,- + gebyr og kan købes HER.
– Har man allerede sikret sig en almindelig partoutbillet, kan man købe en tillægsbillet til overnatning på Fyens væddeløbsbane for 1 person. Denne er kun gyldig sammen med en gyldig partoutbillet. Billetten koster 495,- + gebyr og kan købes HER.

En overnatningsbillet giver adgang til teltpladsen, for 1 person. Er man flere der skal dele telt, skal man hver købe en overnatningsbillet.

Billetter til teltpladsen kan købes HER

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål? Skriv til os!

info@tinderbox.dk

WHERE WORDS FAIL, MUSIC SPEAKS

Følg os

loading social feed
Tinderbox

Tilmeld dig nyhedsbrevet