Burger king: En flammegrillet successhistorie
Der blev ekstra hot på Magicbox i 2024. Ikke kun på grund af ild fra scenen og det gode sommervejr, men også fra den specialdesignede Burger King-restaurant, som debuterede på årets Tinderbox. Her diskede Burger King op med deres velkendte flammegrillede menuer til stor glæde for de festende publikummer.
“Vi var meget hurtigt enige om, at Tinderbox og Burger King var et perfekt match – vi har et fælles ønske om at skabe gode oplevelser for mange mennesker – og nu var tiden klar til at smage på eventyret og forene flammegrillede burgere og god musik på Tinderbox,” siger Kasper Morell, Partnership Manager på Tinderbox.
Den bedst indtjenende restaurant i Skandinavien
Med flammegrillede Whoppers, fritter og nuggets serveret hvert 12. sekund, var Burger Kings Tinderbox-restaurant den mest indtjenende Burger King i hele Skandinavien under afvikling af Tinderbox 2024. De imponerende tal resulterede i over 7.000 burgere, 16.000 nuggets og mere end ⅓ tons pommes fritter langet over disken til sultne festivalgæster i løbet af festivalens tre dage.
“Det er første gang, at Burger King er til stede på en stor dansk festival, og nu har vi kigget tallene igennem, og vi kan se, at det er gået over al forventning. Det gælder ikke kun den store præstation fra vores mere end 50 kolleger, der holdt hovedet koldt under de tusindvis af bestillinger fra de sultne gæster, men mindst lige så vigtigt er den øgede trafik og interesse, som vi oplevede på digitale kanaler,” siger Carsten Lambrecht, managing director i Danmark og Sverige.
Holistisk marketingindats
Burger Kings aktivering på Tinderbox startede lang tid før de første brædder var lagt til restauranten i Tusindårsskoven. I god dialog mellem vores marketingafdelinger lagde vi en kommunikationsplan for Burger King som partner, der strakte sig hele vejen fra lancering af partnerskabet til dækning af deres aktiviteter på festivalpladsen.
Det resulterede i en succesfuld lancering af partnerskabet, der nåede ud til 70.000+ brugere og fik over 116.000 visninger på tværs af Tinderbox’ platforme organisk.
Dertil gjorde Burger King brug af deres konkurrencebilletter til at lave en paid kampagne, der inkluderede deres fysiske restauranter på Fyn.
Under festivalen allierede Burger King sig med content creatoren Oliver ‘Bruhliver’ Hvam, der producerede indhold fra restauranten og engagerede publikum. Det første bl.a. til “Kongens Efterfølger” på festivalpladsen, uddeling af 100 whoppers på 10 sek. i campingområdet og interviews med publikum.
Besøgstal forbedret med 467%
Ved at integrere Tinderbox’ IP i en strategisk markedsføringsindsats øgede Burger King interessen på deres digitale kanaler markant. Det resulterede blandt andet i 467% flere besøg på Instagram, hvoraf 99 % var ikke-følgere.
”Det er et unikt samarbejde med Tinderbox. Der er ingen andre fastfoodkæder i Danmark, der for nylig har slået stort op på en festival. Vi ser det som et godt match. Det er Danmarks største kommercielle festival, og der er en fed stemning, som passer rigtigt godt til vores identitet,” fortæller Marcus Voldum.
I forbindelse med aktiveringen af Burger King på Tinderbox, gav Marcus Voldum et interview til markedsføring.dk. Det kan læses her.
Aktiveringen opsummeret:
- Genneført kommunikationsplan af partnerskabet fra lancering til udførsel.
- Specialdesignet restaurant udviklet i tæt samarbejde mellem Tinderbox’ arkitekter og Burger Kings team.
- Kommunikation på storskærme og strategisk placerede hegnsbannere med stedspecifikke budskaber.
- Strategisk brug af konkurrence-billetter.
- Dedikeret SoMe-insats under festivalen.
De hårde tal:
- En whopper, pomfritter eller nuggets serveret hver 12. sekund.
- I løbet af Tinderbox’ var restauranten på Tinderbox den mest indtjenende Burger King i Skandinavien.
- I alt 7.000 burgere, 16.000 nuggets og mere end 1/3 ton pomfritter solgt.
- 476% flere besøg på Burger King Danmarks Instagram. Heraf 99% ikke-følgere.
Skal dit brand med til festen?
Kontakt Kasper, for at høre mere om mulighederne for at flytte dit brand med et Tinderbox-partnerskab.